Friday 6 February 2009

YETMEDİ...



Uc haftadir birlikteyiz. Bizim semester tatili kayak kampi sebebiyle bir hafta once basladi.
Ilk haftamiz dagda, piril piril gunesin altinda , mis gibi havayi cigerlerimize doldurarak, diger birsuru anne ve kuzusuyla eglenerek gecti. Kizimla kaydik, telesiyej sohbetleri yaptik. Ayrica kizim dagda langirt denen cocuk mikdanisini (toto'ca miknatis) kesfetti ve sonra habire jeton aldik. Kamp hayati annelerin/babalarin ve hocalarin keyifli sohbetleri sayesinde onikileri vuran gece hayatina donustu ve tabii cocuklar cilginca eglendi. Ama en unutulamazi otelin lobisinde - geceyarisi- kizim ve cimnastik hocasi arasindaki yarisma oldu...hocasi popsunun uzerinde hop hop ilerleyerek ve gobisini yilan gibi kivirtarak gecenin tartismasiz yildizi oldu.
Sonra bebegim ilk ilkokul karnesini dagda aldi, bir kere daha gurur ve sevgiyle gogsumuzu doldurdu.
En guzel anlardan biri de donus yolunda Iskenderleri hupletmek oldu: ben bir tane daha yerdim, icimde kaldi:))) Ah bu arada harika bir yidiz ve ay kabartmali bakir imbik aldim, hem de ne kadar ucuza...
Yorgun, argin ve mutlu eve dondugumuzde biricik arkadasim Ceydi coktan onumuzdeki hafta icin bickin bir plan yapmis ve birsuru bilet hazir etmisti. Evet, itiraf ediyorum, keyfi ve agir hareketlerimizden dolayi bu plani tam izleyemedik, ama elimizden geleni yaptik. Mesela, golge sergisine gidemedik ama Loft'da yemek yedik. Selim III'cugumu kacirdik ama Yerebatan'a ve Kitapevi'ne gittik. (Ayrica ben cok guzel bir ruj, bir de kupe aldim). Lars, Dero ve Ceydi Bugs Bunny on Ice 'a gittiler, ben aglayarak:)) Osmanlica kursuma. Ama Is Bankasi maske workshop'unda hersey yolunda gitti, ona da cocuklar cok bayilmamis, iyi mi... Aaa, hatta bir ara Belgrad ormanlarinda da yuruduk...
Sonra kizim ve Heso ile Despero'ya gittik , bayildik. Arkasindan ask sultan nasil olduysa kocaman bir pizza'yi mideye indirdi...
Kizim ne yazik ki jimnastik antremaninda hocasindan agir bir grip virusu kaptti ve boylece ucuncu haftamiz, daha cok evde gecti. Olsun biz de misafir cagirdik. Hem dunyalar tatlisi hocam da geldi. Tarih grubu hep birlikte Uc Istanbul'u seyrettik. Lara bizim icin boyle soslu filan harika bir kek yapti. Cok tatliydi, herkese kibarca merhaba dedi sonra Emsal ablasinin yanina dondu. Bizim edepsiz cirtlak sokak kizimiz Pixie'nin kizimdandan cok ogrenecegi cooook sey var. Kihladi durdu misafirelere...Biz de Emsal'le orduyu doyuracak kadar yemek hazirlamisiz, cogu kaldi valla...
Kac gundur evdeyiz ve devamli dip dibeyiz . Sorun cikiyor mu cikiyor. Bazen cok aksilesiyor/asilesiyor, simariyor, bir turlu odev yaptiramiyorum ama en fenasi yemek yediremiyorum. Her yemek icin en az elli kere lutfen yemegini yer misin diyorum ve sesim gitgide tizlesiyor. Her minik porsiyon yaklasik bir saatte bitiyor. Bugun bagsikligi kuvvetlensin diye balik corbasi pisirdim( tarifini ev cininden aldim, buradan binlerce tesekkur, harika oldu). Ben tarife biraz da tarcin ve zencefil ekledim. Ozendim, bezendim. Kizimla birlikte pisirdik, ustelik. Hakikaten lezziz oldu, icim titriyor ki yesin, biraz guclensin. Nasil zor yiyor, cizgi filim pazarliklariyla filan, her agzina giren kasikta tiksinme titremeleri yapiyor . Aklima Gazze'deki cocuklar geliyor, ben de sinirleniyorum bu monserlige(bilincalti bu lafi paste etti tak diye buraya tabii)
Neyse aksam da kavga ettik uyumamak icin elma isterim diye tuturunca. Saat olmus yuz bin, yanimda gitgide doz arttiriyor, once elma istiyorumu biteviye tekrarlamalar, sonra yatakta ziplama, en son yastiga vurma ve ses perdesini sinira tasimayla annenin asama asama ulastigi sinir kresendosu. Birden hirlayiverdim hemen yatagina git diye. Ama gercekten hirladim . Kopek milletiyle cok samimi olmaktan herhalde, bazen otomatigim kopek tepkileri oluveriyor iste. Yok, henuz kimseleri isirmadim...
Egzibisyonist aglamalardan sonra araya dayinin girmesiyle sekerpareyi tekrar yanibasimda yatarken buldum. Gozgoze bakistik uzun zaman sonra ask sozcukleri dokuldu agzimdan, baristik ve uyudu Ask Sultan...
That is my side of the story, kim bilir o bende nelere sinir oldu, neleri alttan aldi, bir de onu dinlemek lazim..
Sagolsun Banu ve Zeynep, yogalari sayesinde sinirleri alinmis lakerdaya donuyorum-bir de biricik dostum Sirmis sayesinde(bu o halim). Ayrica kizimla da Gravity and Grace dvd'si aldik, sabahlari onu yapiyoruz. Dugumlenip, dugumlenip cozuluyoruz ve cok guluyoruz. Bu kadar gevsemesek bir de, neler olacakti kimbilir:)))
Demem o ki yakinda okul baslayacak ve uc haftayi dip dibe gecirdik, cok gulduk, eglendik, endiselendik ( atesi 39'a cikti), kavga ettik, baristik, hayranlikla Planets seyrettik ama ben DOYAMADIM KIZIMA. Baslamasin okul...biz iyiyiz boyle dip dibe, cok egleniyor, pek sevisiyoruz. Daha cok arkadas oluyoruz gitgide...
Bir de bana cok iyi geldi tatil, uzun zamandir Osman I ve Osman II'nin ruyalari dolayisiyla uykusuz ve ruyasiz kalmistim... kiii dun aksam harikulade bir ruya gordum...
Tek yandigim: Adaya gidemedik, kuzen ve yegeni goremedik, tel kadayif yiyemedik..Neyse ki bahar yolda, yasasin:)))
Simdi anneanne/ dede uzun tatilden donuyor bu gece gec. Kizim nasil ozledi dedolyasini, ananesini...
Not: huzune uzum diyor...bır de kalanizasyon . O kadar seker ki bu yanlislar anne dogru mu dediginde hi hi diyorum. Kotuyum:))Ahh bir de kamlumbagaya kaplunu deyisi vardi ki, Turk Dil Kurumu'na gidip hayvanin adini bu sekle cevirmek icin dilekce veresim gelirdi, duzeltti coktandir....

No comments: