Monday 14 June 2010

ÇAR-PIL-DIM!!!


Çarpıldım..

Yazma Eserler kütüphanesine gidiyordum, cerrahiyat-ül haniyye'nin peşinde...

Koskocaman sarı Park Medikal hastahanesinin arkasından

Kafamda beliren düşüncelerin keyfini çıkartarak yürürken,

Seeing a world in a grain of sand diye tebessüm ederken, birden...

Hafif bir rüzgar esti, uçucu...ve ben başımı kaldırdım

ve vallahi de, billahi de çarpıldım...

Şehrin içine sıkışmış bir başka dünya, bambaşka bir zamanın ruhu..

Bana en çok Ankgor Watt'ı hatırlattı...

Sonsuzluğu simgeleyen perdeleriyle...

İçinde iki kucak eninde gövdesiyle arz-ı endam eden ağacıyla

Koskocaman, adeta devasa mezartaşlarıyla

Küçük bir külliye...

Vahşi ve ne kadar nazik daha doğrusu nazenin...

Bahçesi secret garden yada uyuyan güzelin bahçesi.

Konuşuyor ama bilinmeyen bir dilde.

Tasavvufun ruhunun bir tezahürünü gördüm desem?



İnsanlar etrafındaki parkta çekirdek çitletiyor, yan taraftaki kafede meşrubat içiyor

Kimse ne kadar güzel olduğunun ve ne kadar çok şey anlattığının farkında değil.

Aman dokunmasınlar, bir zerresine..

Sordum soruşturdum,

İsmini öğrenemedim...

Aklıma Eliade geldi, bir düzlemden öbürüne değişen kutsallık hissiyatı...

Ben böyle doğal ve yoğun bir 'divine' görmedim...

Acayip bir yer..

Ay yada galiba ben acayibim, hahayt!!!

3 comments:

Tanya's said...

Acaip oldupun kesin hahayt..ama acaip yerleri cekmen de öyle..içim serinledi okurken..adadayız artık..

Bana Sıkça Yaz said...

Ah bu kitabı arıyorum, nereden buldunuz. Muhteşem! Türkiye'de satışı var mı? Annie Besant, Ernest Wood ve Mircae Eliade, gerçeğin triosu.

yaseminwonderland said...

Kitabı bulmadım ne yazık ki, sadece Eliade'nin resmi için image olarak kullandım.
Bende nerdeyse diğer bütün kitapları olmasına rağmen bu yok, ah keşke olsaydı da verseydim size.
Ben özellikle "the sacred and the profane" ve "ımages and symbols"'u dahiyane buluyorum.
Amazon'a yada Abe Books'a baktınız mı..Türkiye'de sanki ancak sahaflarda bulunurmuş gibi geliyor bana...