Saturday 19 September 2009

Güzel bir roman okumak istiyorum, heyhat zaman yok.
Öyle bir roman olsun ki bu zamandan ve bu mekandan koparsın beni, diyar diyar dolaştırsın, öyle güzel tasvirleri olsun ki zarifçe oyulmuş .. bir daha bir daha okuyayım, Payami Safa, Abdülhak Şinasi Hisar gibi...Ama Hüseyin Rahmi gibi de matrak olsun, o zamanın yaşayışını ve dünyasını zahmetsizce avcuma koyuversin...Karay gibi tutkulu bir aşk da içersin muhakkak... Annemin yanıdibinde onun masal okuyan ağzına-dişlerine ve benine dalarak dinlediğim ama kafamın içinde zümrüdüanka kuşuyla kafdağına uçtuğum masalımsı dünya da olsun. Elif Şafak'ın Mahremindeki gibi... Osmanlıları istiyorum, o dingin, asude, feraceli, şemsiyeli hayatı...Pamuk'un romanlarındaki gibi tarihin romanın dramatik kurgusunun arkasından gürül gürül akmasını istiyorum...
İyi bir roman okurken hep olduğu gibi kendimi kaybetmek, romanın içinde erimek, geri dönüp hatırladığımda ise romanı neredeyse kendi hayatımın ve kişiliğimin bir parçası olarak görmek istiyorum...
Güzel bir roman okumak istiyorum, heyhat zaman yok...

No comments: